fbpx
Wat is SEO - Suzanne Roording

Waarom ieder bedrijf een nieuwsbrief zou moeten versturen

Als je denkt dat een nieuwsbrief versturen ouderwets en achterhaald is, dan heb je het mis. E-mailmarketing is sexy, want het werkt als een tierelier. Je bouwt een klantenbestand op, wat voor meer bereik én meer verkoop zorgt. Win win, dus! Maak jij al gebruik van een nieuwsbrief? In deze blog geef ik 5 redenen waarom je direct met jouw e-mailmarketing aan de slag moet gaan.

E-mailmarketing

Met e-mailmarketing zorg je ervoor dat mensen zich bij jou aanmelden op een e-maillijst, dit wordt vaak een nieuwsbrief genoemd. Bezoekers schrijven zich in en vervolgens kun jij ze e-mails gaan toesturen.

Tip: Let erop dat jij je houdt aan de regels die er zijn voor het versturen van een nieuwsbrief. Deze zijn vastgelegd in de telecommunicatiewet en de AVG. Zorg dus dat je eerst toestemming hebt van de ontvanger voordat je eerste nieuwsbrief eruit stuurt. Daarnaast moet je ook de mogelijkheid bieden om uit te kunnen schrijven.

Voordelen van een nieuwsbrief

1.    Opbouwen klantenbestand

Iedereen die zich heeft aangemeld om op jouw mailinglijst te komen, heeft daarvoor eerst toestemming gegeven. Ze zijn dus geïnteresseerd in wat jij te vertellen hebt. De beste manier om je mailingslijst op te bouwen is door een gratis weggever te maken. Bied bijvoorbeeld een waardevol e-book aan in ruil voor een e-mailadres.

2.    Top of mind blijven

Je blijft op het netvlies zitten bij je klanten door consequent waardevolle informatie weg te geven. Op het moment dat deze mensen iets nodig hebben, is de kans groot dat jij de eerste ben aan wie ze denken. Bij jou moeten ze zijn. Jij bent tenslotte de expert!

3.    Duidelijk beeld van wat jij te bieden hebt

Het is een handige marketingtool omdat mensen jou en je bedrijf leren kennen zonder dat je ze persoonlijk ontmoet hebt. Hierdoor houd je de drempel laag en bouw je vertrouwen op met mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Ze leren je kennen en krijgen een beeld wie jij bent en wat je te bieden hebt.

4.    Extra bezoekers naar je website

Door consequent je nieuwsbrief te versturen krijg je een vaste stroom aan bezoekers naar je website. Plaats bijvoorbeeld in je bericht meerdere knoppen waarmee je gelijk een bestelling kunt plaatsen op je website. Superhandig, toch? Zo’n knop heet een ‘call to action’ (een CTA, ofwel: ‘een oproep tot actie’). Zowel CTA’s als makkelijke online betaalmethodes zorgen ervoor dat klanten sneller geneigd zijn iets te kopen.

5.      Meetbaar resultaat

Als je gebruik maakt van een softwareprogramma kun je exact zien wie je mail opent, doorstuurt en op welke links er worden gedrukt. In tegenstelling tot de papieren versie is het altijd maar de vraag of je jouw doelgroep bereikt.

Tot slot

Zoals je kunt lezen zijn er genoeg redenen om consequent een nieuwsbrief te versturen. Zolang je waardevolle informatie in je nieuwsbrieven deelt en niet de inbox van je klanten vol spamt met berichten, is de kans erg klein dat abonnees zich uitschrijven.

Nieuwsbrief - Suzanne Roording
E-book Suzanne Roording - Maak in 5 stappen een vliegende start met jouw online marketing

Gratis e-book

Maak in 5 stappen een vliegende start met jouw online marketing

Heb jij al vaak van de term ‘online marketing’ gehoord, maar weet je niet waar je moet beginnen? Geen zorgen; in deze checklist leg ik in vijf stappen uit hoe jij een vliegende start maakt met jouw online marketing.

Hoe het werkt

Wanneer je jouw gegevens hierboven hebt achtergelaten, ontvang je binnen 5 minuten de downloadlink in je mailbox. Het betreft een PDF bestand dat je op je telefoon, laptop of tablet kunt bekijken.

Veel plezier ermee,

Suzanne



Over Suzanne

Opgegroeid tussen de kassen in het Westland. De glazenstad wordt het ook wel eens genoemd. Na 15 jaar werken in loondienst begon ze in mei 2020 haar eigen bedrijf. je kunt haar nu inhuren als freelancer. Wil jij online meer zichtbaar zijn?

Lees meer over Suzanne Roording